Δευτέρα 25 Οκτωβρίου 2010

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΑΜΦΙΚΤΙΟΝΙΑΣ ΑΚΑΡΝΑΝΩΝ





Σύλλογος Περιβάλλοντος και Πολιτισμού
«ΑΜΦΙΚΤΙΟΝΙΑ ΑΚΑΡΝΑΝΩΝ»
Βόνιτσα Αιτ/νιας, ΤΚ 30002

Βόνιτσα 16/10/2010

Προς
Τους Υποψήφιους Περιφερειάρχες
Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.



Με το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο, αλλά και από τις αυξημένες αρμοδιότητες της Περιφέρειας, ο μελλοντικός περιφερειάρχης θα ενεργεί ως ένας Κυβερνήτης μιας συγκεκριμένης γεωγραφικής περιοχής. Οι πολυπλοκότητες και οι επικαλύψεις υπουργών, για κάθε θέμα, σταματούν και οι αρμοδιότητες του νέου «κυβερνήτη», με σαφή καθορισμό, δημιουργούν ένα νέο πλαίσιο θεσμών και αξιών.
Συνεπώς ο Περιφερειάρχης από την 1 Ιανουαρίου του 2011, με την κρίση του και τις αποφάσεις του , θα αντικαταστήσει την πολυδαίδαλη γραφειοκρατία που μέχρι σήμερα βιώνουμε.
Για την κρίση κάθε πολίτη της Περιφέρειας, κρίση που θα εκφραστεί με την ψήφιση του προσώπου του Περιφερειάρχη που αυτός επιθυμεί, χρειάζεται ο κάθε υποψήφιος Περιφερειάρχης να τοποθετηθεί, εκτός των γενικών προγραμματιστικών δηλώσεών του και σε τοπικά θέμα, που είναι σημαντικά για την ζωή των πολιτών.

Μέσα από αυτό το πλαίσιο, ο Σύλλογος «ΑΜΦΙΚΤΙΟΝΙΑ ΑΚΑΡΝΑΝΩΝ» καλεί τους υποψηφίους Περιφερειάρχες ή αντιπεριφερειάρχες, να τοποθετηθούν επί συγκεκριμένων θεμάτων που ο σύλλογός μας έχει αξιολογήσει, μετά από την επικοινωνία με τους συμπολίτες μας:

  1. Θέμα μουσείου Θυρρείου.
Στο σημερινό Θύρρειο, υπάρχει ένα από τα πιο παλαιά μουσεία της Χώρας μας. Λόγω της αρχαιολογικής σημασίας του Θυρρείου, των ευρημάτων που βρέθηκαν στην βραχέως ευρύτερη περιοχή του, καθώς και την αρχέγονη σχέση Θυρρείου-Ρώμης, το Ελληνικό Κράτος αποφάσισε να κατασκευάσει και να λειτουργήσει αρχαιολογικό μουσείο στο Θύρρειο.
Στα μετέπειτα χρόνια ορισμένοι αντέγραψαν τους ισχυρισμούς και την νοοτροπία του Βρετανικού μουσείου, εφάρμοσαν παρόμοια πολιτική στην λειτουργία και διατήρηση του μουσείου Θυρρείου.
Οι Βρετανοί ισχυρίζονται ότι τα αρχαία ευρήματα πρέπει να βρίσκονται σε πολυπληθείς πόλεις, ώστε να είναι εύκολη η επίσκεψιμότητα του πληθυσμού που θέλει να τα επισκεφτεί. Θεωρούν και ισχυρίζονται ότι η φύλαξη και η συντήρηση των αρχαίων ευρημάτων διασφαλίζεται καλλίτερα σε μουσεία με σωστές υποδομές. Με βάση τα ανωτέρω κριτήρια, αρνούνται την επιστροφή των «μαρμάρων του Παρθενώνα» και δεν δέχονται σε συζήτηση την έννοια της προέλευσης των αρχαίων ευρημάτων.
Η ίδια νοοτροπία αναπτύχθηκε και στην Ελλάδα, με θύμα αυτή την φορά τα μικρά περιφερειακά μουσεία, μεταξύ των οποίων και το μουσείο του Θυρρείου.
Με την σκέψη ότι το μουσείο Θυρρείου είναι μακριά από τις πληθυσμιακές μάζες, ότι δεν υπάρχει δυνατότητα σωστής φύλαξης και συντήρησης, πρέπει τα περιφερειακά μουσεία να υποβαθμίζονται, μέχρι να κλείσουν.
Κλείνοντας όμως ένα μουσείο, σβήνει και η βάση της ιστορίας κάθε τόπου. Τα αρχαία ευρήματα που καθημερινά βρίσκονται, φυγαδεύονται σε άγνωστη κατεύθυνση. Κάθε φορά που στην περιοχή μας έρχονται στην επιφάνεια νέα αρχαιολογικά ευρήματα, αρχίζει και η διαδικασία της διανομής τους.

Επειδή ο κεντρικός άξονας των τελευταίων κυβερνήσεων είναι ότι η βαριά βιομηχανία μας είναι ο Τουρισμός και η Πολιτιστική μας κληρονομιά.
Επειδή το παλαιό σύνθημα «Η Ελλάδα στους Έλληνες» έχει γίνει αποδεκτό από όλες τις πολιτικές παρατάξεις.
Επειδή δεν μπορούμε να απαιτούμε να επιστρέψει στην πατρίδα μας η πολιτιστική κληρονομιά μας, που παράνομα κρατείται στα διάφορα μουσεία του εξωτερικού
Επειδή δεν μπορούμε από την μια μεριά να ζητάμε από τα ξένα μουσεία να εξαλείψουν τους άδικους ισχυρισμούς τους και να μας επιστρέψουν την κληρονομιά μας, το δικό μας κράτος να συνεχίζει να εφαρμόζει την ίδια συμπεριφορά (που έχουν οι ξένοι) για τα περιφερειακά μουσεία, όπως αυτό του Θυρρείου.
Κύριε υποψήφιε Περιφερειάρχη, κύριε μελλοντικέ περιφερειάρχη, ζητούμε την θέση σας , για το θέμα. Τι πρόκειται να πράξετε, για το μουσείο του Θυρρείου.

Οδικός άξονας Αμβρακίας – Ακτίου, αναγκαστικές απαλλοτριώσεις εκτάσεων.
2) Με την αναγγελία έναρξης του έργου «οδικός άξονας Αμβρακία-Ακτιο», καταχωρήθηκε στο ΦΕΚ ο Κτηματολογικός πίνακας των ιδιοκτησιών που θα γίνει η αναγκαστική απαλλοτρίωση για τις ανάγκες του νέου δρόμου.
Οι κτηματολογικοί πίνακες περιλαμβάνουν εκτός από τα στοιχεία των φερόμενων ως ιδιοκτητών σε κάθε αλλοτριωθείσα έκταση, την έκταση που θα απαλλοτριωθεί και τέλος την εναπομένουσα ιδιοκτησία. Με βάση την εναπομένουσα ιδιοκτησία, οι πίνακες ορίζουν την έκταση που τελικά θα αποζημιωθεί.
Δηλαδή ο κάθε ιδιοκτήτης που χάνει την περιουσία του, δεν θα αποζημιωθεί για όση έκταση του αφαιρεθεί. Αυτή η παράξενη ενέργεια έγινε από την λανθασμένη εφαρμογή Νόμου. Οι μελετητές (ή κάθε άλλος υπεύθυνος) εφάρμοσαν την παραγράφο 1, του άρθρου 1 , του Νόμου 653/1977.
Πράγματι σε αυτή την διάταξη ορίζεται ότι στα σημεία που «περνάει» ο δρόμος, τα ακίνητα «παίρνουν» αξία, και συνεπώς πρέπει ο κάθε παρόδιος ιδιοκτήτης να συμμετάσχει στο κόστος του νέου δρόμου.
Η νομοθεσία του 1977 ήταν για ανοικτούς δρόμους ή αυτοκινητόδρομους. Εκεί πράγματι το εναπομείναν οικόπεδο αποκτά πρόσθετη αξία.
Εδώ όμως στον οδικό άξονα Αμβρακίας-Ακτίου, ο εθνικός δρόμος θα είναι κλειστός.
Ο νομοθέτης, στον νόμο 653/77, έχει προβλέπει για αυτές τις περιπτώσεις και γιαυτό έχει τοποθετήσει σχετική διάταξη, τόσο κοντά σε αυτή που χρησιμοποίησε ο μελετητής του έργου (ή κάθε άλλος υπεύθυνος) ώστε να μειώσει την πιθανότητα επέλευσης κάθε αδικίας σε βάρος των ιδιοκτησιών.
Είναι η διάταξη της παραγράφου 3 του άρθρου 1 του Ν. 653/77, που ορίζει σαφώς ότι «ωφελούμενος παρόδιος ιδιοκτήτης είναι αυτός που αποκτά πρόσωπο στον νέο δρόμο».
Ο μελετητής του έργου (ή κάθε άλλος υπεύθυνος) αγνόησε ηθελημένα την σχετική διάταξη (που ο νομοθέτης την έθεσε τόσο κοντά στην διάταξη που χρησιμοποίησε για να πληρωθεί ο κάθε ιδιοκτήτης με λιγότερα στρέμματα από αυτά που θα του πάρει ο δρόμος) , με αποτέλεσμα να μειώνεται η περιουσία του κάθε ιδιοκτήτη που η μοίρα τον έφερε, ο αγρός του ή το οικόπεδό του, να είναι πάνω στον άξονα Αμβρακίας-Ακτίου.
Τα προβλήματα από αυτή την λανθασμένη εφαρμογή του νόμου είναι:
  1. Ο κάθε ιδιοκτήτης να χάνει την περιουσία του, αφού το κράτος αναγκαστικά του αφαιρεί μέρος της περιουσίας του (αναγκαστική απαλλοτρίωση) και θα του καταβάλλει αποζημίωση για λιγότερη έκταση από αυτή που του παίρνει.
  2. Το εναπομείναν αγροτεμάχιο φέρεται με μεγαλύτερη αξία από αυτή που μέχρι σήμερα έχει. Αυτό θα φέρει αυτόματα την πλασματική υπερτίμηση της γής και ταυτόχρονα μεγαλύτερους φόρους. Αυτό μπορεί να επηρεάσει και τις πλασματικές αξίες των γειτονικών αγρών.
  3. Στην ουσία το εναπομείναν αγροτεμάχιο έχει χάσει αξία , μόνο και μόνο που μειώθηκε η συνολική έκταση του αρχικού αγρού. Άλλη αξία έχει ένα μεγάλο αγροτεμάχιο , και άλλη ένα μικρό.
  4. Μέσα στα ανωτέρω ας προσθέσουμε και το σχήμα που θα έχει αποκτήσει το εναπομείναν αγροτεμάχιο (συνήθως μένει ένα αμβλυγώνιο τρίγωνο, με περιοχές που δεν μπορούν να καλλιεργηθούν). Επίσης οι περιορισμοί οικοδομικής δραστηριότητας, σε σχέση με την απόσταση από τον νέο εθνικό δρόμο, αφαιρεί και άλλα δικαιώματα του εναπομείναντος αγροτεμαχίου.

Μετά την ανωτέρω παράθεση, γίνεται πλέον κατανοητή η μεγάλη αδικία που έγινε στους ιδιοκτήτες ακινήτων, που σε αυτούς έχει γίνει η αναγκαστική απαλλοτρίωση.
Μέχρι πρίν λίγες ημέρες, πρίν απαντήσει το Υπουργείο σε ένσταση μέλους του συλλόγου μας, αυτό που κυκλοφορούσε στην περιοχή μας ήταν ότι αυτός είναι ο νόμος και θα εφαρμοστεί. Δηλ. θα εφαρμόζονταν η λανθασμένη εφαρμογή του νόμου.
Μετά την απάντηση, σε ένσταση μέλλους του συλλόγου μας, το Υπουργείο παρουσίασε την δυνατότητα να αποκατασταθεί η αδικία σε κάθε αγροτεμάχιο ή οικόπεδο, που με βάσει τους κτηματολογικούς πίνακες της αναγκαστικής απαλλοτρίωσης, έχει οριστεί να αποζημιωθεί για λιγότερη έκταση από αυτή του αναγκαστικά του αφαιρούν.
Όμως αυτή η διαδικασία δημιουργεί μεγάλη οικονομική επιβάρυνση του ιδιοκτήτη που έχει θιχτεί από την λανθασμένη εφαρμογή του Νόμου.
Δηλαδή καλείται ο κάθε πολίτης αυτού του Κράτους να αποκαταστήσει την αδικία που του έκανε το ίδιο το κράτος (αποδεχόμενο την αυθαιρεσία του κάθε μελετητή ή κάθε άλλου «υπευθύνου»), καταβάλλοντας μεγάλα χρηματικά ποσά.
Επίσης για το εναπομείναν αγροτεμάχιο (αυτό που μένει μετά την αναγκαστική απαλλοτρίωση) ο κάθε ιδιοκτήτης αν θελήσει να αποζημιωθεί για την απολεσθείσα αξία του, θα βρεθεί αντιμέτωπος με την ρήση του νόμου, που λέει ότι για να προκληθεί η διαδικασία της αποζημίωσης για την μείωση της αξίας του εναπομείναντος αγροτεμαχίου, πρέπει να έχει προηγηθεί μια άλλη ενέργεια. Δηλ. την στιγμή που δικαστικά ο κάθε ιδιοκτήτης θα ζητήσει την αποζημίωση για το εναπομείναν αγροτεμάχιο, θα βρεθεί αντιμέτωπος με την απρόοπτη κατάσταση του να είναι εκπρόθεσμος, αφού γρηγορότερα δεν έχει ενεργήσει διοικητική παρέμβαση.
Που να γνωρίζει ο κάθε ιδιοκτήτης ότι πριν την έναρξη των δικαστηρίων πρέπει διοικητικά να έχει ζητήσει την εξέταση της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί στο εναπομείναν αγροτεμάχιο του;. Ποιος θεωρεί ότι ο κάθε αγρότης, ή ο κάθε ένας από εμάς, πρέπει να είναι μόνιμα έξω από το Εθνικό τυπογραφείο και να διαβάζει τους καθημερινά κυκλοφορούντες νόμους;

Κύριε υποψήφιε Περιφερειάρχη, κύριε μελλοντικέ περιφερειάρχη, ζητούμε την θέση σας στο αν η Περιφέρεια θα αποδεχθεί την ανάληψη των εξόδων (που θα πρέπει να δαπανήσει ο κάθε ιδιοκτήτης) για την αποκατάσταση της λανθασμένης εφαρμογής του Νόμου, της κατάστασης «αναγκαστική απαλλοτρίωση πχ για 30 στρέμματα και αποζημίωση για λιγότερη έκταση πχ,. 15 στρέμματα». Μιας κατάστασης που δεν ευθύνεται ο κάθε ένας ιδιοκτήτης, αλλά οι κάθε είδους κρατικοί υπεύθυνοι. Δεν μπορεί να σου αφαιρούν την ιδιοκτησία και να μην σε αποζημιώνουν. Ο Εθνικός δρόμος πρέπει να γίνει, είναι έργο εθνικής σημασίας, είναι όμως δρόμος κλειστός, και η άδικη – ανεξέλεγκτη εφαρμογή της παρ.1, άρθ.1, Ν.653/77, ζημιώνει την έννοια της ιδιοκτησίας , ιδιοκτησία που προστατεύεται από το Σύνταγμα.
Επίσης ζητούμε την θέση σας αν ως αντίδικο μέρος στην διαδικασία του δικαστηρίου για την αποζημίωση, (στο εναπομείναν αγροτεμάχιο κάθε θιγόμενου ιδιοκτήτη), αν θα παραιτηθείτε από το δικαίωμα που έχει το Κράτος να επικαλεστεί ότι ο κάθε θιγόμενος ιδιοκτήτης είναι εκπρόθεσμος, αφού πρίν τα ένδικα μέσα δεν ενήργησε την απαραίτητη διοικητική διαδικασία.

Θεωρούμε ότι η αποδοχή των δύο ανωτέρω θέσεων, αποκαθιστά το κύρος και την αξιοπιστία του Κράτους, αλλά και τον νέο θεσμό του Περιφερειάρχη, του Κυβερνήτη που αντιλαμβάνεται την αδικία που έχει δημιουργεί από ηθελημένη ή αθέλητη εφαρμογή λανθασμένων νόμων, νόμων σε βάρος νόμιμων ιδιοκτησιών.

Σας γνωστοποιούμε ότι ο Σύλλογός μας δεν υποστηρίζει καμιά παράταξη στις Δημοτικές ή Περιφερειακές εκλογές, καθώς επίσης ότι και κανένα μέλος του συλλόγου μας δεν πολιτεύεται στις εκλογές.


Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Ο ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΝΤΟΒΑΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ
ΝΤΙΝΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου